Oog op Blaricum

26 juli 2017

Gedicht

Filed under: gedicht — Oog op Blaricum @ 09:51

als helaas niet jij maar ik nou
een heel klein beetje dna van jou
in een proper glazen potje stop
het eigen tinnen dekseltje erop
met als etiket m’n lieve vrouw;
daarmee naar het strand toe rij
het potje rondom dus van opzij
van fijne stukjes hout voorzie
het geheel dan loslaat in het vlie
en ’t zeewaarts gaat op het getij;

ik traagjes terugfiets op de dijk
met misschien een geruste kijk
op jouw allerlaatste ademtocht
die vannacht nog zweven mocht –
jij was net weg naar het zielenrijk;
dan pluk ik een roos, een tere lis
een lied zwelt aan vanuit ’t gemis
je was zo groots, je oogt zo mooi
de bloemen schik ik thuis tot tooi
en ik besef dat er geen jij meer is.

3 reacties »

  1. Wat een prachtig gedicht!

    Reactie door Rob Bruintjes — 26 juli 2017 @ 10:08 | Beantwoorden

  2. Sluit mij volledig bij Rob aan.
    Schitterend, zou willen dat ik gevoelens zo zou kunnen verwoorden.

    Reactie door Wil Onderstal — 26 juli 2017 @ 13:52 | Beantwoorden

  3. En dan weten dat er deze zomer drie dierbare van ons zijn overleden! Mooi Peet!

    Reactie door Enny Bakker — 26 juli 2017 @ 16:38 | Beantwoorden


RSS feed for comments on this post.

Geef een reactie

Blog op WordPress.com.